mor ve ötesi şarkılarındaki "onlar" sorunsalı!

ayıp olmaz mı
atılır mıyız oyundan, benzemezsek onlara?
kapkara kapılar, sormuşlar onlara.

bazen
onlar masum duran o saklı sayfalar.

canlı yayın
ve sizler ve onlar ve ötekiler hiç hissetmez mi?

dişi zamiri
sen de onlar gibisin.

festus
sordum onları ne gerdi.
farklı olanlar onların derdi.

küçük sevgilim
onlar bilmez onlar bilmez.

pis
onlara kızmayın.
onlar farkında değil.

savaşa hiç gerek yok
kimlerdensin? onlardan mı? petrolden mi? hayattan mı?

uyan
sadece renkler vardı, sonra kayboldu onlar da.

yardım et
kimler yalansız ki onlar ağlasın.
kimler günahsız ki onlar saklasın.

1945
sene bin dokuz yüz kırk beş. onlar da hep insandılar.

2 benim de söyleyeceklerim var:

Ben Bilmem Beyim Bilir dedi ki...

enteresan bir tespit. sevdim.

unknown dedi ki...

doğru ve yerinde bir tespit. tabi, doğru olarak nitelendirmemim temelinde, sözü sıkça geçen zamirin bünyede yarattığı obsesif algısından öte, gerçekten dikkate değer bir tekrarlık keşfedildiği için duyduğum beğeni var. sanıyorum, bir "mazlumun sesi olma edebiyatı". bunları söylerken, aynı zamanda mor ve ötesi'nin yerli yahut yabancı müzisyenler içinde en çok sevdiklerim olduğu gerçeği de, yazdıklarıma tezat oluşturuyor belki de. evet, yine de bir "ötekileştirme" ve cepheleştirme hali söz konusu. doğru ya da sorgulanabilir. tutarlı ya da geçici. ama dikkat çekici bir tekerrür ve stres hali söz konusu sanırım kendilerinde. ama öte yandan, iyi ki onlara sövüyorlar. "onlar"ın kim olduğunu bilmeyişimizin yarattığı tuhaflık dünyasına rağmen.

Yorum Gönder

Back to Home Back to Top yağmur sonrası... Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.